Dagens sko: Dodd fra Frank Wright


Da har jeg nok en gang fått nye sko i posten, denne gangen betalt (og bestilt) av meg selv. Det er snakk om et par røde semska snøresko fra Frank Wright:

Dodd by Frank Wright (red suede)

Disse skoene har jeg siklet på siden tidlig denne våren, og siden de var utsolgt hos Brandos måtte jeg lete i utenlandske nettbutikker, med de ekstrakostnadene det måtte innebære. Jeg fant dem til slutt i nettbutikken til den department store’n Debenhams. Prisen var £50 pluss £7 for frakt, totalt ca. 540 norske kroner etter dagens kronekurs. I tillegg kom tollgebyr og MVA ved innføring til Norge (kr 239 totalt), så sluttsummen kom på ca 760 kroner – ikke billig, men levelig for disse lekkerbisknene. Levering tok litt tid, mest fordi fortolling tar lang tid hos Posten. Debenhams har forresten henteordning ved nettbestilling, så hvis du skal til England kan du jo forhåndsbestille og plukke dem opp ved et passende varehus.

Fine🙂

Jeg er veldig begeistret for den hvite sålen og lissene, som står som kul kontrast til resten av skoen. Rødt er kanskje litt vel flashy, men det skal man jo være. Må bare duse ned resten av outfiten (jeans, lyseblå t-skjorte og mørkeblå cardigan i dag) så går det fint!

Nuff said, har dem selvsagt på meg i dag, til tross for overhengende fare for at det blir regn. Har dog sprayimpregnert dem, selv om det vel hjelper lite hvis det virkelig blir drittvær.

Etter et par timers bruk er min foreløpige konklusjon at de er veldig lette og behagelige å ha på seg. Mistenker dog at jeg trenger en tynn ekstrasåle oppi, siden de er bittelittegranne romslige over vrista (selv om lengden og bredden er perfekt).

Flashy!

Dette er for øvrig mitt andre par fra Frank Wright, og hvis anledningen byr seg er det ikke usannsynlig at det blir flere på sikt. Denne modellen fåes forresten også i grønn, lysebrun, mørkebrun, mørkeblå og sort.

About jensottar

Jobber som segmentanalytiker i Storebrand ASA. Har bakgrunn fra markedanalyseinstituttet Ipsos MMI (tidl. Synovate). Privat i sosiale medier, også i faglige diskusjoner. Musikk, sykkel, markedsanalyse, media, scifi, tech, t-skjorter og sko. Android. Står bak @DagensSko på Twitter og Facebook.
This entry was posted in Dagens sko, Rosablogg, Sko and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

