Post-Vixen Blog Awards 2012


Jada, jeg VAR faktisk på Vixen Blog Awards 2012 i går. Riktignok ikke på hele showet, men fikk med meg ganske mye køståing (i form av inngangskø og garderobekø), veldig gode stoler, en strålende goodiebag og hele showet frem til pausen. Angrer på at jeg ikke oppsøkte dem som inviterte oss umiddelbart ved ankomst for å få armbånd, så hadde vi sluppet mesteparten av køen, men sånn er det jo i blant.

Om tilstelningen kan jeg lett skryte av rammen rundt det hele – atmosfæren var passelig glamourøs, publikum var unge, hippe og til dels vakre og stemningen var utvilsomt god. Konstaterte at min kjære og jeg, i den nette alder av rundt 30, dro snittalderen solid opp. Skjønt, ikke så mye som de stakkars fedrene som var beordret ut som anstand og kavaler for sine ennå ikke myndige bloggdøtre. Selv om de fleste av dem så ut til å ha det riktig så greit likevel.  Undertegnede dro nok også gjennomsnittskjønnet betraktelig opp. Folketeateret og lobbyen/barområdet var dessuten en veldig bra location for showet, så i sum var rammen rundt det hele (med unntak av køståingen) midt i blinken.

Showet (den halvdelen jeg så, vel og merke) velger jeg å ikke dvele så mye ved – med gjester som Tooji, Silya, Lise Karlsnes, Andrew WK, Ørnulf Høyer og Petter Stordalen er det vel ikke så mye mer å si. Marianne Jemtegård og Per Sundnes ledet showet, og det virket i alle fall som det hele falt i smak hos den yngre delen av publikum. Altså de fleste andre enn meg. Hørtes det surmaget ut? Mulig det, tror rett og slett jeg er blitt for gammel til flåsete sekvenser med overdreven nordlendingsbainnskap og bløte vitser om onanering foran kamera. Showet ble også litt skjemmet av at stakkars Per Sundnes (for anledningen uten sirkusdirektørfrakk) til stadighet rett og slett ikke syntes bak det alt for høye mikrofonstativet. Marianne Jemtegård så for øvrig strålende ut gjennom opptil flere kjole- og skoskift. TommyLife hadde for øvrig den beste opptredenen, og avsluttet første  halvdel av showet med en parodi på Tooji slash hyllestmedley til Whitney Houston. Ooooh, I wanna dance with somebody!

Det ble delt ut noen priser også, uten at jeg egentlig klarte helt å engasjere meg i hvem som stakk av med priser for årets gatemoteblogger, årets nykommer, årets kjendisblogger, årets fotoblogger eller årets internasjonale (altså svenske) blogger. Men alle vinnerne var unge og hippe, med høye hæler, smalt liv og korte kjoler. Pene mennesker FTW! Konstaterer for øvrig at arrangementsansvarlige Chili Publications med partnere har gjort en formidabel jobb blant sponsorene som leverte premiene i de ulike kategoriene – det vanket hotellopphold, gavekort og reiser i mangetusenkronersklassen.

Bedre enn showet var nok goodiebaggene som var plassert ut på alle setene i salen. Dessverre var ikke vi blant de heldige Øyapassvinnerne, men body lotions fra  Lacoste, diverse hårprodukter, ymse rabattkuponger og første bok i den superhippe tenåringsbokserien “Dødslekene” falt definitivt i smak hos den kvinnelige delen av husstanden  jeg bor i. Ikke mye for oss gutta, men med en streit herreandel på ca. 3 prosent i publikum kan vel dette tilgis. Innholdet ser du under.

Goodiebagbonanza!

Men uansett om showet falt i smak eller ikke, vi angrer på ingen måte på at vi møtte opp. Det var hyggelig å bli invitert, og en artig opplevelse. Jeg angrer derimot litt på at vi ikke hadde tålmodighet nok til å bevitne at Tegnehanne vant prisen for årets blogger, der premien var en diamantring til den ringe verdi av kr. 80 000! Gratulerer så mye Hanne – in your face, motebloggere!

Uansett, en bra opplevelse, og det er slett ikke uaktuelt å gjenta oppmøtet neste år. Hvis vi blir invitert, da. Da skal vi også stilles opp ved fotoveggen. Ingen tar skade av litt glamour i hverdagen!

PS:  Hvis man lukker øynene og hører på Petter Stordalen, høres han til forveksling ut som vår alles kjære Aune Sand. Men det er mulig det bare er jeg som reagerte på det.

About jensottar

Jobber som segmentanalytiker i Storebrand ASA. Har bakgrunn fra markedanalyseinstituttet Ipsos MMI (tidl. Synovate). Privat i sosiale medier, også i faglige diskusjoner. Musikk, sykkel, markedsanalyse, media, scifi, tech, t-skjorter og sko. Android. Står bak @DagensSko på Twitter og Facebook.
This entry was posted in Idioter, Lunchprat, Rosablogg, Sosiale medier and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Post-Vixen Blog Awards 2012

  1. Susanne says:

    Gled deg til å lese “Dødslekene” om du ikke har lest den før! Veldig spennende trilogi!🙂

  2. Aslaugok says:

    Angrer gjør man ikke🙂

    Og ellers enig i det meste annet du skriver her. Bortsett fra at jeg liker tro det ikke er alderen som gjør bløte grisevitser kleine. Jeg mener bestemt å huske at jeg selv, den gang jeg definitivt ville vært målgruppe, ikke lo av slike. Rorbua liksom aldri vært min greie…

    Tommylife derimot. Fabelaktig.

    • jensottar says:

      Sant nok. Hørte ellers rykter om at både den ene og andre sentrale scenecelebriteten nok var både drita og litt til i går. Det forklarer jo litt.

      • Aslaugok says:

        Det forklarer noe ja. Og synd i grunn…

      • jensottar says:

        Svært. Men middag og vorspiel med arrangør, prisutdelere og nominerte forklarer nok at det var 18-årsgrense for å bli nominert. Og at enkelte som stod på scenen nok var relativt hammered.

  3. Mammadamen says:

    Herlig anmeldelse! Likte spesielt avslutningen:)

    • jensottar says:

      Hjertelig takk for det. Prøvde å gjøre en slags balansert anmeldelse av det hele, altså. Håper ikke det ble for negativt, for totalpakka var helt kurrant🙂

Leave a Reply

