Dagens Bok: “Gjenferd” av Jo Nesbø


Jo Nesbøs "Gjenferd"

Jeg leser for tiden Jo Nesbøs “Gjenferd.” Trodde et øyeblikk jeg hadde lest samtlige andrebøker om Harry Hole også, men ble med ett usikker på om jeg har lest “Flaggermusmannen” og “Kakkerlakkene.” Men altså, er godt i gang med Gjenferd nå. Og liker.

Har du lest den? Hva synes du? Kommenter gjerne, men unngå helst spoilere!

About jensottar

Jobber som segmentanalytiker i Storebrand ASA. Har bakgrunn fra markedanalyseinstituttet Ipsos MMI (tidl. Synovate). Privat i sosiale medier, også i faglige diskusjoner. Musikk, sykkel, markedsanalyse, media, scifi, tech, t-skjorter og sko. Android. Står bak @DagensSko på Twitter og Facebook.
This entry was posted in Boktips, Dagens bok and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Dagens Bok: “Gjenferd” av Jo Nesbø

  1. iboblasi says:

    Jøsses søkte på “Gjenferd” også kommer jaggu bloggen din opp og innså jo at deg vet jeg hvem er🙂 liten verden. Jeg er nettopp ferdig med den og føler meg litt som fordi jeg er ferdig. Ville jo lese mer. Har lest alle bøkene av han. tror nok Snømannen ” var den som engasjerte meg mest, men jeg likte alle. Synes slutten var bra, men sår, du vet. Han kunne ha valgt annerrledes, men der har vi jo Harry i et nøtteskall. Alltid litt selvdestruktiv.
    KristinAndese1🙂

    • jensottar says:

      Du store, hyggelig at også “kjentfolk” slumper innom her. Og jo, boken er god den. Skårer ikke uventet høyt på språk og spenning, og elsker Osloskildringene. Men plottet og historien ikke helt i samme liga som for eksempel Rødstrupe, som jeg synes er den klart beste av HH-bøkene. Snømannen også anstendig, mens Panserhjerte tidvis var svak. Slutten var både litt uventet og veldig forutsigbar på samme tid, men du vet. Ikke helt closed case ennå.

  2. iboblasi says:

    Ja jeg er enig i at Rødstrupe var veldig bra. Husker veldig godt den boken selv om det er lenge siden jeg leste den. Er jo ikke alle bøker man biter seg like godt merke i. Det blir spennende å se om det snart kommer film. Da får vi i hvert fall svar på hva som skjer på slutten i Gjenferd. Jo Nesbø ville jo ikke komme med film før serien var definitivt avsluttet. Gleder meg, og gruer meg. For dette betyr jo at det ikke kommer flere Harry Hole-bøker. Føler nesten jeg kjenner han.

Leave a Reply

