Dagens katt


Dette er naboens katt. Ikke vet jeg hva den heter, og men den er kongen her i nabolaget. Som katter flest liker den å klatre i trær. Tror jeg, dette er første gang på halvannet år jeg har sett den oppe i ett. Men det virket som den var litt bekymret og utilpass der den satt, som en annen fugl på grein. Vanligvis legger den på sprang hvis uvedkommende kommer for nært, men satt den bare oppi buska si og peip. Men det var sikkert bare bløff, antar at denne, i likhet med katter flest, også klarer å komme seg ned igjen like hel. Hvis ikke kommer vel matmor forbi snart. Hvis den sitter der i morgen tidlig skal jeg altså hjelpe den ned. Ikke før. Her er et rim jeg har laget i denne anledning.

“The neighbour’s cat, sitting in a tree, M-I-A-O-W-I-N-G…” 

Takk for seg!

About jensottar

Jobber som segmentanalytiker i Storebrand ASA. Har bakgrunn fra markedanalyseinstituttet Ipsos MMI (tidl. Synovate). Privat i sosiale medier, også i faglige diskusjoner. Musikk, sykkel, markedsanalyse, media, scifi, tech, t-skjorter og sko. Android. Står bak @DagensSko på Twitter og Facebook.
This entry was posted in Foto, Rosablogg and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Dagens katt

  1. Nå lolla jeg! Fineste rimet!❤ *fnis*
    A:)

Leave a Reply

