Ting jeg liker


Jeg liker…

…ponnier

Jeg liker ponnier fordi de er søte og snille og rolige. Også ser de hyggelige ut, og ikke store og skumle som hestene. Jeg liker shetlandsponnier aller best, fordi de har skjegg og lang pels og skikkelig fin og rufsete hale og man. Dessuten er det veldig trygt og fint når jeg kan støtte meg med bena på bakken når jeg rir på ponnien, i tilfelle jeg mister balansen og faller av. Snart skal jeg melde meg inn i Ponniklubben også, for der er det mange andre som elsker ponnier og synes at de er dødssøte dyr. Folk som ikke liker ponnier er teite!

…pusekatter

Pusekatter er verdens søteste dyr, altså. Særlig de med lang pels, sånn som perserkatter og sånn. Katter er kjempefine og myke og gode å kose med, og passer dødsgodt som kjæledyr for ALLE som liker søte dyr. Jeg mener det, helt seriøst, kors på halsen, ti kniver i hjertet og alt det der. Katter har også skikkelig personlighet, det er det ikke alle dyr som har. Faktisk! Katter gjør som de vil, men hvis du er snill med katten din og gir den mat og kjærlighet og steller den og sånn, så er den snill med deg også. Katten er seriøst din beste venn, men bare hvis du er dens beste venn også. Hihi. Katter er skikkelig smarte dyr også. De som sier at hunder er smartest og menneskets beste venn er bare så lame, liksom, de tar feil, fordi at det er katter som er det, de bare skjuler det litt bedre. Katter FTW!

…harepuser

Harepuser er så utrolig skjønne og nydelige skapninger. Hvis du noengang har sett åssen de små snutene deres liksom rykker og nesten vibrerer? Det er så SØTT! Også er de så små og myke og litt sånn tjukke (men det kan jo ikke de noe for, de kan jo ikke bestemme at de vil slanke seg), men selv om de har ganske korte ben kan de hoppe skikkelig fort likevel. Det er så morsomt! Det eneste som er dumt med kaniner som kjæledyr er at noen ganger, når du slipper dem løs inne, eller du glemmer å lukke døra i buret, så gjemmer de seg under sofaen, for de liker mørke huler, lissom, og gnager på strømledningene og sånn. Det er faktisk skikkelig teit. Så derfor må du passe godt på, for de kan få vondt i magen av å gnage på plastledninger. Kaniner, nuss!

…regnbuer  

Hallo liksom, regnbuer dritkule. Ja, jeg vet hva du tenker – regnbuer er ikke ekte, de finnes ikke på ordentlig og sånn, men driter jeg i. Selv om regnbuer bare er fantasi, er de skikkelig kewle! I følge sagnet, du vet, med han fyren som var en skikkelig nobody og loser, også ble han sammen med prinsessa, han fant også en svær kjele med gull ved enden av regnbuen. Så til alle dere som sier at regnbuer ikke finnes: Dere kan bare gå og legge dere, for jeg er sikker på at når dere blir motbevist, så er det jeg som vinner og finner gullet!

…enhjørninger

Hallo, jeg vet jo at enhjørninger ikke finnes her på jorda der vi bor, da! Alle vet jo det, duh! Men seriøst, jeg tror enhjørninger egentlig finnes i en verden som er parallell med vår – det betyr at den er ved siden av, på en måte, bare at vi ikke kan se den. Der er det grønt gress og ingen forurensing og rovdyr som kan ta enhjørningene og sånn. Der løper alle enhjørningene fritt rundt og leker og ruller seg i gresset. Og selv om ikke vi kan se dem, akkurat som engler, så følger de litt med på oss menneskene, og hvis vi har trøbbel så kan det hende at de kommer og hjelper oss. Men bare hvis vi er helt uskyldige og snille, da, hehe. Hvem er vel det liksom? Enhjørninger er skikkelig fine og magiske dyr, og selv om de er store og sterke er de også veldig veldig veldig snille. Ååååååååh, jeg ønsker meg en enhjørning!

 

Hilsen meg

About jensottar

Jobber som segmentanalytiker i Storebrand ASA. Har bakgrunn fra markedanalyseinstituttet Ipsos MMI (tidl. Synovate). Privat i sosiale medier, også i faglige diskusjoner. Musikk, sykkel, markedsanalyse, media, scifi, tech, t-skjorter og sko. Android. Står bak @DagensSko på Twitter og Facebook.
This entry was posted in Lunchprat, Rosablogg, Tullprat, Weird and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

9 Responses to Ting jeg liker

  1. Susanne says:

    F9s og 10hi.

  2. Aslaugok says:

    Åh. Jeg liker også enhjørninger. På ordentlig.

  3. Aslaugok says:

    Gammel språksskade fra videregående, der sidestilte alternativ selvsagt måtte testes, evt misbrukes.

Leave a Reply

