En post om ingenting. Eller “gjesteblogger søkes”.


Hei. Som noen sikkert har fått med seg ble det litt styr rundt den forrige bloggposten min. Ikke negativt styr på noen som helst måte, bare veldig mange lesere og mange positive og hyggelige tilbakemeldinger. Jeg har ikke hørt noe mer fra artisten det var snakk om, så da er vel saken å anse som ferdig.

Dog har jeg mistet fullstendig blogginspirasjonen, og har ikke hatt en eneste god idé siden forrige post – som faktisk handlet om noe prinsipielt og (for noen) viktig. Jeg har tenkt og tenkt og tenkt, men ikke kommet på noe som føles verken fornuftig eller vikitg å skrive. Så derfor: Faen ta! Denne bloggen var aldri ment som en av de seriøse og viktige bloggene. Jeg skriver om ting som opptar meg eller faller meg inn, og nå om dagen er det ingenting av substans.

Eller jo, det har vært ting som har opptatt meg i det siste – Dagbladet gjorde meg mektig vred da de i praksis konkluderte med at voldelige dataspill var viktig årsak, læringsarena og hovedinspirasjon for terrorangrepet Anders Behring Breivik gjennomførte i Oslo og på Utøya. Så vidt meg er bekjent finnes det ingen forskning som støtter opp under dette, snarere det motsatte – en normal mengde dataspill (uavhengig av type) kan for eksempel bidra til trening av reaksjonsevne, bedre lederskills, evne til å koordinere mange aktører samtidig, bedre språkferdigheter osv. Det bør vel uansett være hevet over enhver tvil at dataspilling, i likhet med alt annet, i ekstreme mengder kan virke negativt på noen, men denne artikkelen er altså noe av det mest spekulative og lavpannede våset jeg har lest på lang, lang tid!

En annen sak, denne ganske underholdende, fant jeg på VG.no (les artikkelen her, etter tips fra den eminente tvitrer @radiohode2). Den handlet om en 20-årig ungdomspolitiker fra Fremskrittspartiet i Hadsel, som syntes motparten fra AUF – som var på Utøya under terrorangrepet – utnyttet saken i valgkampen. Saken kom ut av kontroll, og “han skal ha slått en AUF-er med partiprogrammet eller en valgbrosjyre.” Som om ikke det hadde vært smertefullt nok å få lest partigprogrammet til FRP lest høyt.

Ellers konkluderer jeg med at høsten er kommet og at jeg gleder meg som en unge til å finne frem skiene til vinteren. Sånn er jeg. Til ære for høsten tok jeg disse bildene av en bitteliten malstrøm og noen sopp på skogtur forleden.

Og siden jeg er blitt både lat, blasert og uinspirert bloggmessig har jeg søkt etter gjesteblogger, som kan gjøre jobben min for meg.

Har du lyst til å skrive et gjesteinnlegg på denne bloggen? Bare ta kontakt!

Det trenger ikke være saklig, det trenger ikke være originalt og det kan handlet om akkurat hva du vil!

Så med disse ord – god natt!

About jensottar

Jobber som segmentanalytiker i Storebrand ASA. Har bakgrunn fra markedanalyseinstituttet Ipsos MMI (tidl. Synovate). Privat i sosiale medier, også i faglige diskusjoner. Musikk, sykkel, markedsanalyse, media, scifi, tech, t-skjorter og sko. Android. Står bak @DagensSko på Twitter og Facebook.
This entry was posted in Idioter, Irritasjon, Lunchprat, Tullprat and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to En post om ingenting. Eller “gjesteblogger søkes”.

  1. AnaMe says:

    Strålende eksempel på at ‘ingenting’ i grunn kan være ganske mye🙂

    Kan dessverre ikke tilby meg å gjesteblogge, men godt tenkt. Og lykke til, både i jakten på gjest og inspirasjon!

  2. jensottar says:

    Takk. ‘Ingenting’ er i dette tilfellet mest dritt, men det er jo greit i blant. Det går fint at du ikke kan gjesteblogge – kanskje på et annet tidspunkt. Du er alltid velkommen til det🙂

  3. Denne var arti å lese! Kjekt å følgje deg på twitter. Du er passe seriøs og passe politisk ukorrekt og passe morsom😉

  4. mormor says:

    Du har en liten “tomgangsblogg” du også😆
    Den har jeg også skrevet.😆

    Ha det fint på tomgang (var ikke så tomt, da) til inspirasjonen kommer bums.

Leave a Reply

